Grunnprinsippene i markedsføring er på mange måter de samme som for ti, tyve eller femti år siden. Men metodene og teknikkene, budskapene, trendene og løsningene forandrer seg konstant.
Fremtidsrettet utdanning som løser morgendagens utfordringer
Hos Høyskolen Kristiania får du en utdanning som møter morgendagens behov i arbeidsmarkedet. Markedsføringsstudiene passer for deg som ønsker en studiehverdag bestående av dagsaktuelle problemstillinger, praktiske caser og forelesere med lang fartstid fra næringslivet.
Studietilbud innen markedsføring, merkevare og salg:
Bachelor
Heltid | 3 år | 180 studiepoeng | Institutt for markedsføring, økonomi og innovasjon
Hvilke metoder bruker de som bygger de mest kjente merkevarene, og hvilke psykologiske prosesser ligger bak forbrukernes ulike valg? På Bachelor i markedsføring og merkevareledelse lærer du hva som kreves for å utvikle attraktive merkevarer, og hvordan du kan påvirke andre aktører og samfunnet rundt deg.
Heltid | 3 år | 180 studiepoeng | Institutt for markedsføring, økonomi og innovasjon
Dette studiet forbereder deg til en jobb i framtidens salgsorganisasjon. Hovedvekten av studiet vil være på det profesjonelle salget mellom bedrifter (business-to-business). Det er her de mest spennende salgsjobbene vil ligge i framtiden.
Heltid | 3 år | 180 studiepoeng | Institutt for markedsføring, økonomi og innovasjon
Gjennom en kombinasjon av teori og praksis lærer du bruken av digitale verktøy og kanaler for å fremme varer og tjenester. Med en bachelor i digital markedsføring vil du være klar til å starte din karriere i en bransje som er i stadig utvikling.
Heltid | 3 år | 180 studiepoeng | Institutt for markedsføring, økonomi og innovasjon
Har du lyst til å skape din egen virksomhet eller utvikle nye produkter og tjenester i etablerte virksomheter? Da er Bachelor i kreativitet, innovasjon og forretningsutvikling studiet for deg. Vår utdanning gir deg muligheten til å utforske fagfeltet entreprenørskap og innovasjon, og rollen disse spiller i etableringen eller videreutviklingen av virksomheter innenfor ulike sektorer.
Heltid | 2 år | 120 studiepoeng | Institutt for markedsføring, økonomi og innovasjon
Master i markedsføringsledelse gir deg kunnskap om hvordan trender og ny teknologi påvirker markedet. Den unike kombinasjonen av faglig tynge og praktisk relevans på dette studiet gjør deg godt rustet til å ta fatt på krevende lederutfordringer.
Reklame og merkekommunikasjon er et toårig fagskolestudium som gir deg det du trenger for å få deg en jobb i bransjen.
Studiets pedagogiske syn er at du skal erfare mens du lærer, og gjennom workshoper, byråbesøk og prosjekter for små og store virksomheter får du muligheten til å vise hva du kan.
Studentene våre får relevante og digitalt oppdaterte utdanninger innen markedsføring, økonomi og innovasjon. Uansett hvilken studieretning du velger, vil du være omgitt av entusiastiske, nysgjerrige og hyggelige medstudenter. Hos oss forsvinner du heller ikke i mengden, men får tett personlig oppfølging, en engasjert fagstab og god kontakt med næringslivet.
Gjennomføringsprosenten på studiene er høy, og du blir en del av et sosialt og inkluderende studiemiljø.
Julie fant drømmejobben i Atea
Allerede under studietiden ble markedsføringsstudent, Julie Amundsen, introdusert for teknologifirmaet Atea. Hun fant raskt ut at dette var drømmefirmaet for henne.
I kveld blir alle vinnerne i Young Lions premiert! 14 unge talenter har denne uken representert Norge i kampen om edelt metall. Ti av dem har studert hos oss, der én av disse vant bronse i den «voksne» kåringen for to år siden.
Høyskolen Kristiania ønsker at våre studenter skal møte best mulig forberedt til livet etter studiene. Nå har rundt 40 studenter ved campuset vårt i Bergen fått en smakebit på hva som venter dem der fremme. I Oslo har 70 studenter vært i praksis.
Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å gjøre din opplevelse så god som mulig. Les mer om hvordan Høyskolen Kristiania behandler personopplysninger, om dine personvernrettigheter ved Høyskolen Kristiania og om hvorfor vi bruker informasjonskapsler.